top of page
Zoeken

Een wel héél bijzondere reis!

  • Foto van schrijver: Niek van Hees
    Niek van Hees
  • 4 dagen geleden
  • 2 minuten om te lezen

🇧🇪❤️🇸🇮 Iets meer dan een jaar geleden werd ik benaderd door Dante van VKT (Vlaamse Kampeertoeristen). Ze waren op zoek naar een specialist die een nieuwe reis naar Slovenië kon ontwikkelen voor een bijzondere doelgroep: seniore, levensgenietende avonturiers... met campers! 🚐



De klik met Dante en de VKT was er, en stap voor stap ging ik voor ze aan de slag. Al snel maakt ik prettig kennis met Gerd en Ingrid: de reisbegeleiders. Een zeer belangrijke taak, en ik had veel aan hun ervaring en input.


Ik bezocht gericht een aantal locaties in Slovenië, en presenteerde een paar maandjes later het complete reisplan op maat. Op een paar kleine aanpassingen na waren ze allen enthousiast!


En dan volgt het meest spannende gedeelte: gaan mensen zich aanmelden? De reis werd op een speciale bijeenkomst gepresenteerd, en werd natuurlijk gepromoot. En gelukkig: al vrij snel zat de hele reis vol!


Dat was super mooi nieuws, en ik kon daardoor écht gas gaan geven op de organisatie van de reis, samen met vele (vele!) lokale partners.



... en dan is het moment daar: 18 campers met totaal 33 deelnemers vertrekken (op eigen tempo) vanuit België richting Slovenië, voor de start van hun VKT-reis!


Wat volgt is een 18-daagse reis met 4 hele mooie/tactisch gelegen, en geschikte campings als basis.


Nagenoeg elke dag stond er een unieke activiteit op het programma, waarbij ik hoopte te zorgen voor een mooie balans: voldoende afwisseling, must-visits maar ook zeker super lokale bezoekjes/activiteiten: het moest natuurlijk ook wel een échte Balkan Travel Support reis blijven 😍


Ook al had ik alles tot in de puntjes geregeld, was het toch best spannend. Het is toch best een grote groep mensen. Maar ze waren dan wel in handen van zeer fijne, aardige en ervaren VKT-reisbegeleiders: Gerd en Ingrid. Ze stuurden me dagelijks een update, of een berichtje/belletje als we nog even wat af moesten stemmen. Maar vooral het zien van alle foto's is dan echt helemaal geweldig!



De sfeer binnen de groep was direct goed, de reis verliep (op een paar pech-op-de-weg gevallen na) soepel, en de deelnemers waren zichtbaar aan het genieten!


Met vier maal de touringcar, twee maal de fiets, de stoeltjeslift, regelmatig de benenwagen, twee maal de trein, de gondel of de lokale buslijn, werden o.a. bezocht: (open lucht) Musea, historische plekken, uitzonderlijk natuurschoon, moderne/klassieke gastronomie, lokale cultuur... en ontzettend belangrijk: de bezoeken en ontmoetingen met al mijn lokale partners!


Ik ben hartstikke blij dat de reis zo goed is verlopen ❤️


Bij deze een groot dankwoord aan Dante voor haar vertrouwen in mijn dienstverlening, Gerd en Ingrid voor de uitstekende reisbegeleiding en Wouter voor de fijne coördinatie. Maar vooral mijn dank aan alle deelnemers: jullie hebben met jullie enthousiasme de reis een succes gemaakt, en volgens mij met volle teugen genoten! Het was een voorrecht om dit voor jullie te mogen organiseren, in mijn geliefde Slovenië.


Doordat deze reis een succes was, hoop ik later mooi nieuws te kunnen delen over onze vervolgplannen... 😊


Veel groeten, Niek | Balkan Travel Support

 
 
 

Opmerkingen


bottom of page